Verslo konsultantas Andrius Maziliauskas.
Paskutinis svečias Kovo mėnesio paskaitose, nenorėjęs prisistatyti verslo konsultantas Andrius
Maziliauskas.
A. Maziliauskas paskaitą pradėjo kalbėdamas apie tai ką jis per daugybe
darbo metų išmoko apie viešąjį kalbėjimą. Žinoma šią temą būtu buvę naudingiau
aptarti prieš pirmuosius pitch‘us ,bet kaip sakoma geriau vėliau negu niekada. Dalykas
kuris man pasirodė įdomiausias ir tai ką jis pabrėžė pristatydamas yra tai ,kad pristatydami produktą mes neturėtume kalbėti apie save. Apie save
kalbėti paprasta ir klausytojams tai dažniausiai yra neįdomu. Geriau paklausti apie klausytoją tuomet galbūt jam patiksi.
Tada pasidalino su mumis savo pastebėjimu ,kad studentai nėra dėmesingi
auditorijose. Ir tada lektorius pabandė įvykdyti pirmąją viešą egzekucija. Be pasiruošimo
pakvietė pristatyti savo verslo idėja. Pirmasis
pakviestasis nepasimėtė ir pristatė savo įdėja egzekucija nepavyko.
Lektorius tuomet paaiškino kodėl tai padarė: tik keli žmonės auditorijoje vis
dar kreipė dėmesį į tai ką jis kalbėjo pakviestoji buvo viena iš jų. Paaiškino
,kad pardavinėjant produktą prieš daugybe pirkėjų yra svarbu nustatyti kurie iš
klausytojų susidomėjo tavo produktu ir koncentruoti savo dėmesį į juos ,nes
neparduosi produkto tiems kurie juo nesidomi: ta kova jau pralaimėtą. Paskaitos
bėgyje egzekucija bandė pakartoti keletą kartų ,bet nerado savo „aukos“
auditorijoje... nes ji vėlavo. Vėluojantis studentas buvo užkluptas nepasiruošęs
iš pasalų vos įėjęs į auditoriją nepasiruošęs, pasimetęs ir susinervinąs –
tobula auka. Tada pabrėžė ,kad daugelis pristatymu nepasiseka dėl nepasiruošimo.
Šį punktą patvirtino asmeniniu pavyzdžiu apie tai kai į didelę įmone atvyko „draugiškam“ vienas prieš viena
pokalbiui ,bet buvo pasodintas prieš „komisija “ dėl nepasiruošimo tokiai galimybei
negalėjo nieko neatsakyti. Ironiška ,kad tik tada ,praėjus 30 minučių nuo paskaitos pradžios, Andrius pastebėjo ,kad jo
pasiruoštos skaidrės neveikia ir ekranas visa laiką buvo tuščias. Tai jis
panaudojo kaip puiku mementą paminėti tam ,kad pristatymui nereikia skaidriu ,o
reikia žinoti ką tu pristatinėji.
Tuomet lektorius mums paaiškino kas yra B2B(pardavimai
verslui) ir B2C(pardavimai vartotojams) ir kaip jie vykdomi. Nors nežinojome
kaip būtent tai pavadinti ,bet mes jau kūrėme produktą B2B pardavimų modeliui. Tuomet
Andrius pradėjo kalbėti apie savo specialybė pardavimai ir derybos. Šia
seminaro dalį atidarė paminėdamas tai ,kad daugelis įmonių Lietuvoje klaidingai
žiūri į klientus laukia kol klientai ateis pas juos arba savo
paslaugas/produktus pristato permažai galimų klientų rinkai. Paaiškino
auditorijai kurioje daugiausiai buvo technologijų krypčių studentai kas yra
piltuvėlio metodas ir kodėl jis yra svarbus. Kaip pavyzdi klaidingos įmonės požiūri į pardavimus
papasakojo apie įmone kuria konsultavo ir kaip jos atstovai nesuprato ,kad
tiesiog susikurti internetini svetaine neužtenką. Reikia stengtis ,kad klientai
rastu tavo svetaine.
Taigi šį pasakojimą apie A. Maziliausko vedamą
seminarą manau verta paminėti ,kad ši paskaita buvo viena iš įdomiausiu iš visų
kurias mums pravėdė iki šiol.
Komentarai
Rašyti komentarą